torstai 8. elokuuta 2013

Sisustamisen sietämätön vaikeus.

Tarkennukseksi: En ole koskaan pitänyt lokeroinnista tyylin mukaan enkä ole itseäni koskaan halunnut lokeroida, mutta puhun tässä tekstissä goottiudesta koska siihen ihmiset yleensä miut luokittelevat ja on helpompi käyttää yhtä sanaa.

Minua naurattaa kovin. Tilanne on jokseenkin surkuhupaisa.
Goottius lienee jotenkin veressä, dna:ssa tai on muuten vain iskostettuna joidenkin ihmisten aivoihin ja vaikuttaa siten heidän ulkonäköönsä, sisustukseensa jne. Alitajuisesti todennäköisesti. Tai ainakin näin on itseni kohdalla.
Yritän kovasti pyristellä nyt eroon tästä goottiudesta, olen yksinkertaisesti tylsistynyt siihen, pidän väreistä ja haluaisin käyttää niitä. Pidän esimerkiksi jokseenkin minimalistisesta tyylistä, mitä goottius ei miun näkemyksen mukaan ole.  Jos joku kysyy, miten haluaisin pukeutua vastaan aina ”Katso Polyvore-sivuni kollaasit”.  Olen koonnut sinne niitä asukokonaisuuksia joita mielelläni kiskoisin myös itseni päälle.
Siltikin, päädyn aina siihen mustaan (käytän toki värejäkin). Vaikka kuinka yritän muuttaa tyyliäni, ihmiset aina luokittelevat miut gootiksi – oli luokittelija sitten tuttu tai tuntematon.
Nyt kun katson uudistunutta kotini sisustusta, tämä on kaikkea muuta kuin vaaleasävyinen, graafinen ja minimalistinen.  Ja sekös naurattaa. Olen ollut hankkivinani juuri noita edellä mainittuja asioita, ja voi herranen aika.  Aivan sama kenet tänne pyytäisi kuvailemaan sisustusta ja arvioimaan asunnossa asuvan henkilön tyyliä niin rock-gootti-tjsp olisi aivan varmasti yksi sana joilla sisustusta tai miuta kuvailtaisi.
Ehkä seuraavaksi ostan rutosti valkoista maalia ja maalaan kaiken valkoiseksi.
Tähän vielä kuvia uudesta kirj.. kenkä? hyllystäni. Ylimmällä hyllyllä on valkoiset kirjat ja väriin passaavat kengät & sisustuslamppusysteemi. Toisella hyllyllä on mustat kirjat, kolmannella ja neljännellä kenkiä, viimeinen, viides hylly tursuaa kaikista muista kirjoista, nekin siis värin mukaan järjestettynä.



Palatakseni vielä tekstin alkuun: Miksi tilanne on muka sitten niin surkuhupaisa?
Koska olen vihdoin kaikkea sitä mitä halusin olla joskus vuosia sitten.
Hyvältä tämäkin sisustus näyttää, ei siinä. Se ei vain ole enää miuta, se ei ole enää sitä mitä haluan.

ps. jos maalaisin kaikki huonekaluni valkoiseksi, se voisi muodostaa aika kivoja kontrasteja niiden asioiden kanssa joita en voi maalata (kengät, kirjat, televisio jne.)

10 kommenttia:

  1. Mielettömän makeita kenkiä! Kyllä mäkin pitäisin niitä hyllyssä :D Nimenomaan hyllyssä, en pystyisi varmaan ikinä kävellä tuollaisilla nätisti ;)

    Mulla ei ole ikinä ollut mitään tyyliä, mutta olen ala-asteelta asti halunnut pukeutua "gootahtavasti". En kuitenkaan ole uskaltanu/osannut, ja olen päätynyt jonkin sortin rockmimmiksi. Ihan hyvä kai sekin, kun edes siihen pisteeseen pääsi näin kolmikymppisenä :D Mun sisustus taas on maalaisromanttisen puolella, että hieman ristiriitaista sekin ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hehe, nää on kyl upeita. Koristeellisia, ihania. Olen opetellu näillä kävelemään sisällä (korkeimpien korko 21cm) mut ulos en kyl uskaltais lähteä :D

      Korostan vielä sitä, että mie olen pukeutunut aina ihan just siten miten olen tykännyt, mutta koska teksti oli jotenkin helpompi kirjoittaa yhtä sanaa käyttäen niin valittin sitten tuon gootin koska sitä ihmiset miusta käyttää :>
      Miusta vähän tuntuu, että se ihmisen tyyli tulee pikkuhiljaa ajan kanssa, kehittyy sillain huomaamatta. Ja eihän kaiken tarvi aina olla niin justiinsa, pienet ristiriidat on pop ;>

      Poista
    2. 21cm :D Mä tilasin Ed Hardyn korkkarit, niissä on korkoa joku 11cm, sekin tuntuu jo ylitsepääsemättömältä :D

      Poista
    3. Opettelua, totuttelua ja itsekuria :D Sillähän sitä oppisi ulkonakin kävelemään mutta.. eih. Itsekuri loppuu kesken :D

      Poista
  2. Vau! Ihan mielettömiä kenkiä! :)

    VastaaPoista
  3. Ihana hylly <3 Haluan nähdä kuvia, missä käytät noita kenkiä :3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mie olen joskus viimevuoden lopussa.. tai tän vuoden alussa näitä esitelly blogissa, tarkoitatko siis semmoisia vai mitenkäs ? :D

      Poista
    2. Aaa, okei, menen etsimään ;D

      Poista